Tajemniczy klient – spójrz na firmę okiem klienta

Jeśli masz wątpliwości co do jakości obsługi klienta w swojej firmie albo widzisz, że sprzedaż jest niezadowalająca – sprawdź, co się dzieje. Jako szef nie masz wglądu w rzeczywistą pracę personelu – ale może to zrobić tajemniczy klient. Usługa ta polega na zaaranżowanej wizycie audytora, który przetestuje, jak obsługiwany jest klient w Twojej firmie. Nieprofesjonalny lub niemiły pracownik znacznie obniża Twoje szanse na wysoką sprzedaż i daje szansę konkurencji. Z drugiej strony, może się okazać, że Twoje wymagania względem pracowników są zbyt niskie lub nie nadążają za rozwojem rynku. Sprawdź to i uskutecznij działanie firmy. Zatrudnij tajemniczego klienta.

Tajemniczy klient nie ujawni celu swojej wizyty. Sprawdzi działanie obsługi za pomocą ustalonego z Tobą scenariusza. Na przykład – czy pracownik interesuje się klientem, czy jest uśmiechnięty, czy zajmuje się sprawami niezwiązanymi z obowiązkami, czy zna ofertę, czy dąży do skutecznej sprzedaży, czy dba o czystość miejsca pracy? Jeśli masz ustalone szczegółowe standardy obsługi klienta, będziesz mógł zobaczyć, czy personel stosuje się do niego. Wiedzę, którą da Ci mystery shopping, możesz wykorzystać w postaci odpowiednich szkoleń i zmiany strategii firmy. Może też okazać się konieczna zmiana kadry.