Mając dostęp do niszowego artykułu wytwarzanego przez małego producenta możemy zastanowić się nad otwarciem sklepu. Czy będzie to sklep stacjonarny? A może jednak skorzystać z dobrodziejstw współczesnej technologii i zaistnieć ze swoją firmą w sieci?
Wynajem lokalu, media, pracownik to przy założeniu małego biznesu stacjonarnego wysoki koszt. Z drugiej strony mimo niższych kosztów sklep internetowy to sporo szczegółów proceduralnych, o których należy pamiętać.
Sprzedaż internetowa nie potrzebuje specjalnych zezwoleń, ale przepisów, które określają szczegóły funkcjonowania firmy w Internecie jest wiele. Regulują je przede wszystkim kodeks cywilny, ustawa o prawach konsumenta, ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Wyraźne uwidocznienie wszystkich danych firmy na stronie i możliwość sprawdzenia przedsiębiorstwa w bazach danych buduje zaufanie. Niezbędne jest zamieszczenie regulaminu określającego wszystkie warunki między sprzedającym, a kupującym. Sklep internetowy powinien zawierać informację o przetwarzaniu danych osobowych i RODO. Klient ma prawo do zwrotu towaru bez podania przyczyny i należy ten aspekt również uwzględnić w planach.
Ta forma sprzedaży nie jest łatwym zadaniem. Niemniej w czasach, kiedy świat przenosi się sferę wirtualną, a zakupy w sieci są coraz modniejsze i wygodniejsze, sprzedaż internetowa może być doskonałym sposobem na własny biznes.